Østento (tidl. Østentorøysa) (11.06.2014)  2

Start point Lilleng (59m)
Endpoint Lilleng (59m)
Characteristic Walk
Ascents Østento nord (118m) 11.06.2014 17:22

Kjørte mot Lilleng Ridesenter og parkerte ved et stort bygg på venstre side rett før ridesenteret. Dette bygget brukes vel til ridestevner og innendørs aktivitet med hester...

Ruslet så opp mot en fin, gruset sløyfe som går oppe til høyre før Lilleng naturbarnehage. Dette er tydeligvis en vei som brukes av hestene på ridesenteret. Denne grusveien/stien var fin å følge opp til jeg var like ved høyeste punkt på Østento (119). Kun få meter inn i skogen før jeg fant restene av tårnet som engang har stått der. Ingen utsikt fra betongfundamentene, men på veien ned, hvor jeg gikk resten av sløyfa med grusvei/sti, var det litt utsikt i nordlig retning.

11.06.2014 - Betongfundamentene etter tårnet som engang sto på Østento (119). Denne høyden ble tidligere kalt Østentorøysa. Det navnet er nå flyttet til det jevnhøye punktet 500 m mot sørvest.