Jeløya i Moss - Rambergåsen (04.06.2014)  3

Start point Rambergveien (106m)
Endpoint Rambergveien (106m)
Ascents Rambergåsen (140m) 04.06.2014 18:33

Etter Bjørnåsen (138) kjørte jeg sørover Jeløya igjen. Tok av til høyre opp Rambergveien, og kjørte forbi Høyenholm. På høyre side av veien, like etter en skogsbilvei som går til høyre, er det parkering med plass til noen biler. Der går det stor og fin sti i retning Rambergåsen (140).

Småjogget denne gode stien til et lite naturreservat med et idyllisk tjern. Forbi dette tjernet og litt oppover, før en sti tok av opp til venstre. Etter en liten bakke, kom jeg inn i et stort hogstfelt med mange tørre stammer som sto igjen. Her var det noe utsikt nordover. Etter noen få meter på stien i hogstfeltet, gikk en ny sti opp til høyre. Ved å følge den kom jeg ganske fort til et skilt hvor det sto "Rambergåsen". Man er dermed oppe på Jeløyas høyeste ås. Toppvarden står ikke langt unna da.

Etter et par bilder, ble det vekselvis gåing og jogging tilbake til bilen. Hakket mer trivelig tur dette, men noe kortere enn Bjørnåsen.

04.06.2014 - Godt skiltet på Rambergåsen (140).