Skitur over Valsfjellet - uten toppbesøk (19.01.1997)  2

Start point Ved alpinbakken nedenfor Wadahl
Endpoint Ved alpinbakken nedenfor Wadahl
Characteristic Cross-country skiing

Søndagen måtte vi også ut på tur, og denne gangen kjørte vi forbi Gålå og parkerte ved bunnen av alpinbakken nedenfor Wadahl Høgfjellshotell. Det vil si i sørenden av Gålåvatnet.

Vi gikk først opp alpinbakken på nordøstsiden av Valsfjellet (1148). På toppen av alpinbakken kom vi inn på en skiløype som gikk på østsiden av Valsfjellet. Denne løypa gikk sørover, men ikke oppom toppen av Valsfjellet (1148). Da det blåste surt og vi ikke var så veldig toppsugne, droppet vi toppen og fulgte løypa litt mer mot sør, og så ned i skogen og tilbake mot parkeringen. Vi gikk forbi Valsvatnet på returen.

19.01.1997 - Vi parkerte i bunnen av alpinbakken nedenfor Wadahl Høgfjellshotell. Bak ses Valsfjellet (1148), og til høyre alpinbakken som ligger nordøst på Valsfjellet.
19.01.1997 - Gisle på østsiden av Valsfjellet (1148). Lite snø og slitne skiløyper akkurat her. Det blåste en del og var kaldt på snaufjellet. Bildet er tatt mot nord. Gålå ses til høyre.