Raudhamran i Leirungsdalen (14.09.1996)  3

Start point Valdresflye
Endpoint Valdresflye
Ascents Raudhamran (1,437m) 14.09.1996

Fattern og jeg var i Øystre Slidre, og været var igjen aldeles nydelig. Da bare måtte vi komme oss en tur opp på Valdresflye i den klare høstlufta. Jeg hadde ikke tid til noen lang fjelltur, så derfor ble det en lett tilgjengelig topp uten altfor lang marsj. Raudhamran (1437) lå ikke så langt unna, og fra den ville jeg få god utsikt innover i Leirungsdalen.

14.09.1996 - Parkering ved veien over Valdresflye. Midt i bildet ses dagens mål: Raudhamran (1437). Lenger bak oppe til høyre er Tjønnholstinden (2330) og Høgdebrotet (2226).

Vi parkerte litt sør for Heimdalsmunnen, omtrent rett øst for Raudhamran (1437). Faren min var ikke i form til å bli med, så alene vandret jeg i god fart rett til toppen. Det ble en liten pause på toppen for noen bilder, og litt tid til å nyte den flotte septemberdagen. På skyggefulle steder og høyere oppe, lå det litt nysnø, som et tegn på at vinteren nærmet seg.