Stuvstjern + høyeste punkt på Reistadåsen (25.08.2013)  3

Start point Reistad boligfelt (165m)
Endpoint Reistad boligfelt (165m)
Ascents Reistadåsen (334m) 25.08.2013 14:30
Visits of other PBEs Reistadlia p-lomme (180m) 25.08.2013 11:18

Skogstur sammen med min yngste datter (Frida, 6 år) og en annen pappa og hans 6 år gamle datter til Stuvstjern i Reistadåsen, øst for Lierdalen. Vi parkerte øverst i boligfeltet i Reistad, på rundt 165 moh. Derfra gikk det fin sti og etter hvert skogsbilvei til Stuvstjern, hvor vi satt og koste oss i det nydelige sensommerværet. Barna fikk så vidt dyppet beina i vannet, men det var altfor brådypt til at de fikk badet noe særlig.

På returen svippet Frida og jeg oppom høyeste punkt på Reistadåsen (334 moh). Tok av på en sti som det sto merket "Bålplassen" på sørøst for toppen, men denne stien ledet oss nordover og gikk ikke til toppen. Returnerte til der hvor stien tok av fra traktorveien, og gikk mer rett opp mot toppen istedet. Her ventet de 2 andre på oss. Mye bratte skrenter mot nord, men ved å runde litt mot sørvest kom vi oss opp etter noen minutter. Frida fikk løpe først til toppen, og det var selvsagt stas. :) Stusselig utsikt fra toppen! Så ingenting ut mot Lierdalen, og bare litt mot øst. Kunne så vidt ane Stuvstjern mellom noen trær mot sørøst.

Fint med ...

Written by mortenh 26.08.2013 08:56

Fint med luftetur i skogen. Forventningene til skogstopputsikt bør nok ikke være for store nei, men det var da voldsomt å anonyme vi var med omtalen av datteren da :)

Det ble skogsluft på oss også i går, og kun et utsiktstårn ga et snev av utsikt.

Sv: Fint med ...

Written by Nils 26.08.2013 12:21

Hehe, ja du har rett. ;) Ble bare datter, datter, datter her. Tror jeg bruker redigeringsfunksjonen litt jeg... ;)

Disse skogstoppene er ikke rare greiene å tusle opp på nei, sånn utsiktsmessig. Og jeg som synes det er mye av poenget med å komme til topps... Men må utforske nærområdet litt for å bli bedre kjent rundt i Lier og Drammen. Når det gjelder Reistadåsen, hadde jeg forventet en snev av Lierdalen i vest. Men det var et stusselig snev... Vet at man kan gå litt lenger ned i åsen ut mot Lier, og at det der er et fint utsiktspunkt. Men det gadd vi ikke/hadde ikke tid. Måtte tilbake til svømming for FRIDA. ;)