Stronghytta fra Flåtansvingen (07.04.2023)

Start point Flåtansvingen (123m)
Endpoint Flåtansvingen (123m)
Characteristic Cross-country skiing
Visits of other PBEs Stronghytta (268m) 07.04.2023 14:07

Mest sannsynlig var dette sesongens siste skitur oppå åsen og til Stronghytta. Første del av skitraseen fra boligfeltet Flåtan bar også preg av dette. I et par av de bratteste bakkene begynte det å bli isete, og løypa var helt vekk. Det var heller ikke kjørt opp på flere dager. Ellers var det fortsatt ganske vinterlig i skyggepartiene, med 5 cm nysnø der skisporet skulle gått.

Julie og jeg tok med hunden og gikk hjemmefra litt utpå dagen. Vi hadde begge felleski, som fungerte veldig bra på den kramme snøen. Da vi kom opp på veinettet litt før Stronghytta møtte vi nypreparerte skiløyper, så det hadde sikkert vært fint å gå videre innover i marka. Men det hadde vi ikke planer om i dag, og gikk samme vei ned igjen.

Noen cm nysnø i skitraseen opp bakkene fra boligfeltet. Her nærmer vi oss veien sør for Svarttjern hvor det var nypreparerte løyper.