Østre Torfinnstind (29.06.1992)  5

Ascents Øystre Torfinnstinden (2,116m) 29.06.1992

Min bror og jeg tok båten "Bitihorn" fra Bygdin en litt kjølig dag sist i juni. Målet var å bli med inn til Torfinnsbu, rekke opp på Ø. Torfinnstind og ned igjen til båten gikk tilbake. Det rakk vi med god margin. Egentlig ikke noe trivelig å måtte "rekke" en topp. Blir for lite tid til å nyte turen med masse pauser og bilder da, men en spennende og flott tur ble det tross alt. Utstyret vi hadde dengang var vel ikke det mest optimale og komfortable som fantes, men det gikk for en snarvisitt som dette. Så vidt... ;)

Da var det også lite vann i Bygdin, så båten måtte legge i land litt vest for Torfinnsbu.
Noen bilder:

Torfinnstindane på morgenen da vi la til og gikk i land fra båten Bitihorn.
Hovedrenna til Øystre Torfinnstinden (2120) sett ovenfra.
Toppvarden på Øystre Torfinnstinden (2120) ikke langt unna nå. Som vi ser, er toppen fullt oppnåelig selv med sekken halvveis dinglende på ryggen, vanlig hverdagsjakke og olabukser. ;-)
Min bror står på en stor snøfonn like øst for toppen av Øystre Torfinnstinden (2120).