Høstlig på Synhaugen - Øystre Slidre (27.09.2008)  3

Start point Synshaug (1,020m)
Endpoint Synshaug (1,020m)
Ascents Synhaugen (1,085m) 27.09.2008

Vi bodde på Beitostølen denne helgen, med en annen familie som også hadde 2 barn. Selv om det var litt surt og vindfullt vær, måtte vi ut på tur. De vi reiste sammen med, ville gjerne se hytta min far bygde på Yddestølen, så da ble det litt bilkjøring først.

Toppturen ble derfor Synhaugen (1085), en av toppene som ses best fra hytta på Yddestølen. Ikke er det langt å kjøre fra hytta heller. Vi parkerte ved stistart på stølen Synshaug, og ruslet opp de få hundre meterne til den flotte toppvarden på Synhaugen (1085).

På toppen tok vinden temmelig hardt, og det var nesten så de små barna blåste overende. Vi gjemte oss i le bak varden de få minuttene vi var der oppe, før vi vandret stien ned igjen.

Vi gjør klar for en liten tur til Synhaugen (1085), som ses bak.
På tur opp mot Synhaugen (1085).
Vi rømmer ned fra Synhaugen (1085) pga kraftig vind.
Grete holder godt i Julie i den kraftige vinden på toppen av Synhaugen (1085).
Grete bærer Julie ned fra toppen av Synhaugen (1085) pga kraftig motvind. Vannet Yddin i bakgrunnen.