Hørtekollen Vest - Lier (25.05.2008)  5

Start point Fagerliåsen (230m)
Endpoint Fagerliåsen (230m)
Ascents Hørtekollen Vest (478m) 25.05.2008 10:55

Familietur hvor Grete og jeg bar hver vår unge i bæremeis. Julie gikk riktignok litt selv, særlig på returen. Vi parkerte oppe i boligfeltet Fagerliåsen, ved krysset Dambråtan/Skogliveien.

Oppover fulgte vi først en traktorvei, men etter hvert fant vi en sti som førte oss ut mot Hørtekollen Vest (478). Ganske tungt opp bakken med hver vår ustabile "last" på ryggen, men belønningen var stor da vi endelig kom ut mot stupkanten ved toppen. I et nydelig maivær kunne vi skue nedover Lierdalen. Vi kunne faktisk skimte Drammensfjorden helt i enden av dalen. Hørtekollen byr virkelig på en av de flotteste utsiktene i Lier!

På returen fant vi en bedre sti som gikk nedover noen meter lengre vest enn der vi hadde gått opp. Denne stien endte også opp like ved der vi hadde parkert.

Fra Hørtekollen Vest (478), med utsikt nedover Lierdalen. Langt bak til venstre skimtes Drammensfjorden.
Grete, Frida & Julie på Hørtekollen Vest (478), med utsikt nedover Lierdalen.