Skitur Yddin fjellstogo - Yddestølen (17.04.2003)  4

Start point Yddin fjellstogo (890m)
Endpoint Yddin fjellstogo (890m)
Characteristic Cross-country skiing

Etter langturen på Vestre Kalvehøgde (2208) dagen i forveien, tok vi en langt lettere tur denne dagen, som var skjærtorsdag. Været holdt det gående med skyfri himmel og vindstille.

Vi kjørte ikke så langt heller. Fra min onkels bosted ved Moane/Skattebu i Øystre Slidre, var det ikke lange kjøreturen til Yddin fjellstogo. Derfra fulgte vi skiløyper til hytta som min far bygde på Yddestølen på 60-tallet. Der tilbragte jeg så å si alle påsker og sommerferier på 70-tallet og nesten hele 80-tallet. Mange gode minner fra barndommen kommer derfra. Det var nok også der toppinteressen vokste fram.

Etter en pause i hytta, returnerte vi i samme spor tilbake til bilen ved Yddin Fjellstogo.

17.04.2003 - Grete på Yddestølen. I bakgrunnen til venstre er Skaget (1685), fjellet jeg beskuet mest i barndommen.
17.04.2003 - Vi forlater Yddestølen i det fabelaktige påskeværet. Langt bak, midt i bildet, er Søre Langsua (1520).