Vardås - Nøtterøy (07.03.2015)  3

Start point Vardåsveien (60m)
Endpoint Vardåsveien (60m)
Characteristic Walk
Ascents Vardås (90m) 07.03.2015

Fra Toråsveien på Tjøme kjørte vi nordover til Nøtterøy. Svigerfar hadde fått tips om at Vardås fort var verdt et besøk, så da kjørte vi dit som en ettermiddagstur. Nå ble vi 3 voksne, 3 barn og 1 tenåring på tur.

Vi parkerte i enden av Vardåsveien like ved det øverste batteriet hvor det en gang hadde vært en kraftig kanon. Først vandret vi rundt i restene av dette batteriet/kanonstillingen, før vi gikk stien på høyre side (utenfor gjerdet) oppover til toppen av Vardås (90). Derfra var det litt utsikt, men vinden tok bra også her, så etter at barna hadde fått et par godbiter ruslet vi nedover igjen. Nå tok vi stien på andre siden, slik at vi rundet kanonstillingen på vestsiden.

En kort, men fin tur hvor barna hadde det gøy. Da har som regel vi voksne det også bra på tur. :-)

Neste dag (søndag) kjørte vi ut til Verdens Ende og kjente på kulingen ute på holmene. Det var litt for heftig vind for de minste der ute, hvor sjøsprøyten slo over moloene.

07.03.2015 - På toppen av Vardås (90), på Nøtterøy.
07.03.2015 - Det øverste batteriet/kanonstillingen rett sør for toppen av Vardås (90 moh).