Råkollen - Nordmarka (16.10.1999)  3

Start point Sørkedalen parkering (160m)
Endpoint Sørkedalen parkering (160m)
Ascents Råkollen (528m) 16.10.1999
Visits of other PBEs Sørkedalen Parkering (160m) 16.10.1999

En fin høstdag uten store planer, og da kunne Grete og jeg like gjerne komme oss ut en tur. Etter en rask kikk på kartet, plukket jeg ut Råkollen (528) som turmål, rett og slett fordi det så ut som den hevet seg litt over terrenget rundt og dermed kanskje kunne by på litt utsikt. Høydekotene lå noe tettere rundt den toppen enn de fleste andre toppene i nærheten. Og så var det passe langt å gå...

Vi parkerte på Sørkedalen Parkering. Derfra gikk vi på grusvei forbi Elveli og oppover i retning Råkollen. Etterhvert mer på traktorvei til vi var like sørvest for toppen av Råkollen (528). Da gikk vi rett opp i skogen mot toppen. Noe småbratt, men greit å gå opp.

Som vi håpet på, var det fin utsikt vestover og nedover mot Sørkedalen fra litt sør for selve toppen. Vi ble sittende litt i det fine høstværet, før vi returnerte samme vei ned til bilen.