Rundlurt av yr.no, men kom meg opp på Rasletind..:) (09.11.2013)

Ascents Rasletinden (2,105m) 09.11.2013

For å gjøre en lang historie kort: Hadde ekstrem fjellfeber uken før denne helga. Ungene ville opp på flya å gå på langrenn i trikkeskinnene på Søndag, så Lørdag skulle bli dagen. Prøvde febrilsk å kjøre hard retorikk på mr. Helgesen, men værprofeten ville ikke på tur Lørdag. Nei vel.., Yr.no meldte ordentlig drittvær men faen.., til fjells på fjellski skulle jeg. Ferdigpakket Fredags kveld, satte klokka på 0530 og var klar for Tjønnholsoksle pluss sekundærtoppene til Tjønnholstinden. Klokka ringte og jeg stavret meg inn på dataen for å sjekke om yr hadde ombestemt seg. Det hadde da yr ikke gjort og tvilen begynte å ta overhånd. Tvilen vant dessverre og turen ble kort, inn i senga igjen. Morgenen gikk og etter en overdådig brunsj hos svigers "ragget" vi litt høyere opp i åsen for å se hvor mye snø det hadde blitt. Plutselig ser jeg litt blå himmel over tåka og panikken begynte å bre seg. Skulle jeg lese turapporter på peakbook fra denne lørdagen og det viste seg at det ble fint vær allikevel, ville hele uka være ødelagt. Spurte min kjære sønn om han ville bli med til Rasletind, men han hadde lyst til å slappe av hjemme. Full gass ned til mitt kjære hus, sekken var ferdigpakka så det var bare å rive den med seg. Snart var jeg på tur opp på Valdresflya, ankom Raudesteinen over tåka til NYDELIG fint vær. Blå himmel og greier. FUCK YR.NO..!! Fin jevn snø hele veien opp. Litt stein her og der må man regne med på denne tiden av året. Tok noen bilder, men ser at jeg ikke greide å få frem stemningen/fargespillet det ble utpå ettermiddagen. Returen ble i mørket/tåke fra Steindalen og ned. Helt kurant med hodelykt. Fantastisk tur ble det og uken er reddet..:)
Ps. Møtte seks godt voksne karer i siste bakke opp mot platået. De hadde vært på Kalvehøgde. Takk for praten, og takk for at noen av dem gikk sporet mitt ned. det ble en lettere retur..:) (de hadde gått opp på sørsiden av Raslet, fra Valdresflya)

Mange var ute å gikk i løypene på Valdresflya.
mot Vandreheimen litt etter start.
Jeg står litt oppe i bakken mot Steindalen. Bitihorn helt til høyre og tåke nede i dalene.
Lang rekke med biler parkert nede på veien. Skiløypene ved vandrehjemmet så veldig bra ut. Der skal jeg og kidsa ragge rundt i morgen..:)
Skisporet mitt oppover Steindalen. Fin og jevn snø.
Ved Rasletjernet
Oppe på platået
Fikk ikke helt frem det rosa lyset, men "humpen" Rasletind var fin i dag.
Topper i Rondane..?
Besshø
Sola går ned, sett fra toppen av Rasletind. Torfinnstinder stikker opp litt til høyre fra midten av bildet.
Start date 09.11.2013 12:37
(UTC+01:00)
End date 09.11.2013 17:32

Missing title

Written by 500fjell 09.11.2013 21:24

Såpass med snø på Flya altså :) Me like! Ja, yr.no har lurt oss før og det skjer til gagns. Får håpe på en bra vintersesong!

Wow

Written by mortenh 09.11.2013 21:17

Way to go neighbour! Det så jo åsomt ut! Var jo ikke så ille i garasjen nede i tåka med papirarbeid heller, men det der var nok hakket bedre.

Vet du hva, jeg fikk jammen litt Øyvdin Brekkske assosisasjoner når jeg leste følelsesspekteret, tro og tvil, i introen.

Noen ganger er det bare en ting å si: Fuck yr.no :)

Det så deilig ut. Gleder meg til å prøve vinterlandskapet i morgen, selv om det bare blir en liten tur.

Nice pictures!

Sv: Wow

Written by Naboen 10.11.2013 08:32

Ja, det ble rimelig åsomt..:) Selv om det "bare" var Rasletind. Bedre enn papirarbeid..:) Her i huset liker vi vinteren, så vi er helt på linje, Sondre, når det gjelder bra vintersesong. Masse snø!..:)

Da er det bare en ting å si: Fuck yr.no