Horntrim (29.09.2023)

Ascents Romsdalshornet (1,550m) 29.09.2023 16:14
Visits of other PBEs Romsdalshorn normalveien (1,400m) 29.09.2023 14:52
Romsdalshorn - Normalveien (1,200m) 29.09.2023 14:52

På jobbtur til Molde for salg/kjøp av bil. Bestilt Time kl. 12 på Molde trafikkstasjon resulterte i tidlig start fra Valdres. Alt gikk smurt med salg/kjøp, så tenkte det kunne vært kult å ta en tur opp på Romsdalshorn når jeg alikevel kjørte forbi. Starta litt for friskt opp første bratta, så måtte justere litt etterhvert. Tempo måtte passe en halvgammal kontor kropp. Min tredje tur til Hornet, så hadde god flyt i klyvinga oppover, sto på toppen etter 1, 16 time. Ikke gæærnt. Tenkte å ta meg en god pause her, var god sikt i dag . Etterhvert kom det en regnbyge, så jeg startet returen. Sleipt ned fra skaret til renna, spesielt et par flytt midt i bratta som er litt friksjonsbasert men det ordnet seg. Små-fuktig på vei ned så måtte ta det med ro på de litt utsatte plassene. VJ Maxx skoa har utrolig grep, også på vått fjell! Kom meg greit ned til bilen så da var det bare å starte på den lange kjøreturen hjem til Valdres. Må jo være fantastisk å bo nær disse fjellene og kunne bruke de som treningsarena. Romsdalen, i'l be back next year :)