Kaldt på Bitihorn..:) (02.12.2012)

Ascents Bitihorn (1,607m) 02.12.2012

Nydelig tur på Randoski til Bitihorn. Jeg og Harald startet fra sameleiren.
Kaldt vær, (20 minus ihvertfall) men perfekte forhold både opp og ned. Vi gikk rimelig direkte opp på ryggen etter reinsgjerdet og fulgte samme linje ned igjen. Urørt flanke med 10-15 cm løs snø oppe på skaren ga en helt rå retur. Legger ved et par mobilbilder..

Fet usikt fra oppstigningen til Bitihorn idag. Torfinstinder omtrent i midten av bildet.
En grei dag...:)

WTF tenkte...

Written by mortenh 02.12.2012 20:08

jeg da vi kjørte forbi sameleiren og så den umiskjennelige, blankpolerte toyotaen stå å fryse i skyggedumpa. Men tenker det var godt jeg å omsider få en velfortjent høydetur. Og i slikt et vær da gitt. Bortsett fra kuldegradene var det vel perfekt. Og kuldegrader og frysing er du jo godt vant med etter gårsdagen...

Sv: WTF tenkte...

Written by Naboen 02.12.2012 23:06

Ja det var godt å endelig få seg en liten fjelltur igjen.. Håper ikke det blir så lenge til neste..Tror du ikke gamle Toyotaen var varm før Båtskardet..:) Noen fordeler med gammal bil med høyt forbruk...:)