Knalltur til Rasletind..:) (21.10.2012)

Ascents Rasletinden (2,105m) 21.10.2012
Prøvde å få med meg familien på årets første skitur idag, men der i gården var det fotball og rundvask som sto på programmet. Da ble det ego-tur på meg. Litt før 12 var jeg i bilen på vei opp til vinteren. Bra med snø på flya og masse folk i de oppkjørte løypene rundt vandreshjemmet.
Fulgte skispor opp mot Steindalen, og oppe i bakken tok jeg igjen 6-7 stykker med tungt utstyr. Et følge hadde tenkt å kjøre den østvendte breen og de andre skulle prøve seg på Rasletind. det var det siste jeg så til dem den dagen..:) Jeg gikk forbi og "langet" ut oppover Steindalen. Kjempefine forhold men ble etterhvert sliten i lysken av å tråkke spor. Magisk stemning i Raslet med blå himmel og sol. Gikk greit opp bakkene mot platået, men like før toppen kjente jeg at inntaket av mat hadde vært fraværende siden frokost. Fant meg en fin rasteplass på toppen der egge-brødskivene smakte fantastisk. Fin utsikt til snødekt landskap men angret på at jeg ikke hadde tatt til venstre ved platået opp mot Mugna der utsikten er vesentlig bedre. Traff på en kar rett nedenfor toppen på vei ned, hadde en hyggelig prat med ham. Returen på fjellski og lærstøvler ble ikke akkurat noe film-emne, men ned kom jeg ihvertfall. Ingen svinger på breene såvidt jeg kunne se, tungtustyr-folket hadde vel snudd da. Nydelig tur var det med fantastiske omgivelser og bra med snø. 21 Oktober..!! Tok noen bilder med mobilkamera, så ikke akkurat vanvittig rå kvalitet...:)
Start date 21.10.2012 12:34
End date 21.10.2012 17:30

Helt utrolig

Written by mortenh 22.10.2012 15:08

flotte oktoberforhold!!

Deilig å tusle som mer eller mindre førstemann for sesongen opp og innover der tenker jeg?