Storebottegge (03.03.2022)

Ascents Storebottegge (1,829m) 03.03.2022 13:53
Storebottegge Ø1 (1,824m) 03.03.2022 14:10

Helt sikkert en fin tur når snøen ligger som den skal. Vekslet mellom grunn pappskare, is-skare og steinhelvete. La det være sikkert: Det er lite snø hittil i år. Og den snøen som har kommet hadde nok blåst ned på vavatn der det faktisk var ok skiføre. Må nok investere i nye sko og bindinger, 75mm lærsko fra tidlig 90 tall og slappe riva bindinger på fjellski fungerte ikke på is skaren. Og på neste tur skal jeg ta med hel-feller :) Fine omgivelser allikevel og fantastisk vær var det. Positiv koronatest + noen dager med feber forrige helg gjorde til at farten ikke var høy. Godt å se Jotunheimen og Hurrungane igjen i vinter prakt, men denne flate toppen blir nok ikke besøkt igjen av meg :) Var en halvveis plan å stikke bortom Ranastongi, men plan utgikk da utsikten i den retningen bestod av stein og lite snø. God pause ved Vabuleino før trasking over vannet til parkeringen.