Toten sykkel runde (10.09.2016)

Start point Karidalen (316m)
Ascents Lauvhøgda (722m) 10.09.2016 14:48
Finstad (493m) 10.09.2016 15:29

Toten -helg. Kidsa skulle gå rulleskiskytter renn på ØTS sitt anlegg i Karidalen begge dager, så vi overnattet i campingvogn på Hexus camping i Kapp. Fin plass bortsett fra det at lørdagskveld arrangerte de mini-gamaldans festival og det hadde vi ikke fått med oss.. Heldigvis sov ungene godt, men med vogna 100m fra scenen! Fy fae..n. det var det ikke fritt for at hatet til Vikingarna's "tio tusen røda rosor" ble ganske sterk!! Heldigvis varte ikke showet veldig langt ut i de små timer. Etter at kidsa var ferdig med rennet lørdag og klare for restutisjon i vogna, dro far ut på sykkel-ekspedisjon i Vestre Toten. Målet var Lauvhøgda, kommunetopp og greier. Været var ikke helt på perfekt, tåke og litt regn på toppen, men kult utsiktstårn og god treningstur. Tanken var å sykle litt sti ned fra toppen, men siden det var ganske bløtt i terrenget ble det full gass ned kjerrevegen/grusvegen som går helt til topps. Finnes det fine stier å sykle i området? Artig å sykle i toten, masse småveier og kupert terreng. Store gårder og høy traktor faktor..:) På returen skulle jeg ta en liten snarvei ned til Karidalen på grusvei, men et stykke ned delte veien seg i to. Usikker på hvilken vei spurte jeg fint en dame som satt ute på "trammen" sin om det var riktig vei. Fikk streng beskjed om å PELLE MEG VEKK for dette var privat område/vei. Damen var rimelig mørk i øynene og jeg var usikker på hvilken vei, så istedenfor å stå å krangle snudde jeg og syklet opp igjen. Snill kar!..:) Kom til slutt ned på campingplassen etter en god treningstur på tvers av Vestre toten. Biffen på Egon i Gjøvik smakte ekstra godt utpå kvelden.