Vardekampen (31.01.2021)

Ascents Vardekampen (508m) 31.01.2021 14:43

Jeg hadde planlagt å rekke også en tur til Vardekampen i dag, og hadde tatt med rando skiene for denne turen. Jeg har vært her oppe til fots, på sykkel og med truger tidligere, men ikke på ski.
Det er vel ikke akkurat idealt med ski ned denne bratte og smale stien, med jeg ville prøve. Det var kun en person og en del elg som hadde tråkket opp her før, så det var en del løssnø å bremse i. På tur ned traff jeg en dame på tur opp, og hennes åpningsreplikk var; "De gærne har'e godt" og det var det beste komplementet jeg kunne få :-)
Og aketuren gikk greit den og det var skikkelig moro.

Ved turstart var det kun en person som hadde gått til fots opp siden forrige snøfall
Oppe i svingen i hogstfeltet var det litt sol, ellers gikk turen i skyggen
Utsikt rett ved toppen og mot Hafjell
Utsikt mot Tretten og Losna, hvor Trond Bjerkestuen kjørte gjennom isen med traktoren og druknet forrige uke. Ganske naturlig var det derfor ikke mye aktivitet på isen i dag