Megrundskampen (29.03.2020)

Ascents Megrundskampen (1,346m) 29.03.2020 14:29

I dag hadde vi invitert GT gjengen med på tur. Pga smittefaren kjørte vi av gårde i i 3 forskjellige biler opp til Espedalen Fjellstue, for å gå en tur opp på Megrundskampen.

Da var vi samlet i Espedalen. Det var kun oss på parkeringsplassen ved turstart, og også når vi kom tilbake
Etter å ha krysset vannet stoppet vi inne i skogen og satte på fellene
Snøen var hard og med feller på var det lett å gå opp lia i dag
Vi fulgte løypa opp av skogen, før vi gikk vårt eget spor opp mot toppen, Her oppe ble vi tatt igjen av et par med trekkhunder, og de satte kursen mot Svartjønnholet.
Oppe på fjellet blåste det friskt, men vi fikk vinden på skrå bakfra, så da gikk det lett opp fjellsiden
Tilbakeblikk ned mot turstart nede ved vannet. Heidalsmuen og Saukampen i bakgrunnen
Fornøyd gjeng på toppen av Megrundskampen
GO på tur ned igjen i et parti hvor reinen hadde tråkket opp snøen
Masse spor etter reinen til Fram Tamreinlag. Fra toppen så vi en flokk nede på Øvre Megrundstjønnet
AS valgte å gå ned fjellet med helfellene på
Nede i skogen ble det pause med bål og pølsegrilling