Månsæterkletten (17.11.2019)  6

Characteristic Snowshoe trip
Ascents Månsæterkletten (884m) 17.11.2019 14:53

Da kjørte jeg tilbake til Koppang og kjørte et lite stykke nordover på østsiden av elva før jeg tok av på ubrøytet vei opp lia mot Månsætra. Også her var det kjørt bil inn på samtlige skogsbilveier i løpet av dagen, så her foregår det nok systematisk jakt etter ulvespor på nysnøen.
Turen gikk gjennom gammel tett skog og opp på en utrolig flott topp som ligger akkurat over tregrensen, og som byr på den flotteste utsikten i alle retninger. Denne turen kan anbefales.

Det var forsøkt kjørt inn med bil mot Månsætra, men de hadde gitt opp i den første bratte kneika. Jeg valgte heldigvis å parkere nede ved krysset og gikk innover den ned snødde veien.
Denne koia stod langs veien litt før sætra. Utedoen er nok for de litt vågale
Tilbakeblikk i det det flatet ut inn mot sætra
Flott med den lave sola over Månsætra
Det var skiltet der stien tar av mot toppen
Jeg så konturer av stien hele veien, og den var godt merket med blå markeringer i trærne
Skilt der det tar bratt opp mot toppen
Tilbakeblikk i det jeg er ute av skogen og nærmer meg toppen
Hytta på toppen
Fantastisk flott utsikt fra denne toppen. Her mot Rondane i det fjerne

Da var det slutt for denne gang og det ventet en lang kjøretur hjem igjen over Ringebufjellet.