Merratind (25.08.2019)

Ascents Vangshøi (1,658m) 25.08.2019 12:58
Merratind (1,700m) 25.08.2019 14:02
Gråhøi Lesja (1,565m) 25.08.2019 14:51

I dag kjørte jeg fra Lora og opp til Lesjaskogsvannet og opp Fjellveien til parkeringsplassen. Den øvre plassen var full av biler, antagelig tilhørende reinsjegere som jeg traff flere av i fjellet i dag. Jeg fulgte stien opp på fjellet og så langt det virket fornuftig, før jeg tok av ut i terrenget for å gå på dagens topper

Jeg parkerte ved Bautaen med info skilt på
Lett å gå i starten på fin sti som hadde ganske flat profil
Selv når jeg kom opp på fjellet kunne jeg ikke se dagens topper med en gang
Etter at jeg gikk av stien hadde jeg fri sikt mot Vangshøi og Merratind dukket opp på venstre side
Toppryggen på Vangshøi var lang og flat, og høyeste punkt var litt lengre inn på ryggen enn der markeringen var
Ned mot Aursjøen
Tilbake ned mot Lesjaskog
Fra toppen av Vangshøi hadde jeg fri sikt bort på Merratind som var litt mer markant
Fra Vangshøi og Nordover
Lett terreng å gå ned i fra Vangshøi mot Merratind

Det ble riktig så fint vær på kvelden og da ble det en liten sykkeltur inn til Lorkverna. Man må jo gjøre litt annet enn bare å gå på fjelltopper når man er på tur.