Mjovassdalskletten mf (02.07.2019)

Langfjellet (1,284m) 02.07.2019 13:23
Fjordungskollen (1,138m) 02.07.2019 14:27
Mjovassdalskletten (1,365m) 02.07.2019 15:53

I dag skulle det bli langtur fra Døltjønnsætre. Kjøreturen inn dit var en av de bedre, på svært lang, og mot slutten, dårlig, bratt og svingete grusvei. Terningkast seks for kjøreturen inn.

Deretter bar det inn en gammel kjerrevei og over Døltjønnbekken for å gå en rundtur om 4 rødtopper her oppe. Bortsett fra kjerreveien på start og slutt av turen, var det ingen stier å følge, så det ble mye tung gange i våt og myk mose.

Der kjerreveien kom opp av skogen fikk jeg fri sikt opp på Høgkletten
Jeg gikk av kjerreveien og krysset bekken. Dette ble omtrent det eneste lune punktet på hele turen, da det blåste friskt i dag
Tungt å gå oppover i våt og myk mose, så det gikk litt på diverse dyretråkk her og der
Et flatt parti bort mot Høgkletten
Flott varde på toppen. Storsølnkletten i bakgrunnen
Flott utsikt ned mot Folldal fra Høgkletten
Etter å ha gått langt bortover fjellet, kom jeg opp på Langfjellet. Her var det fristende med Storsølnkletten, men det ville bli for langt i dag
Tilbakeblikk bort på Høgkletten
Ned mot Fjordungskollen som var turens neste topp, og med Mjovassdalskletten til høyre i bildet
Det bar bratt ned bjørkeskogen mot Fjordungskollen