Puig de Massanella (05.10.2016)

Ascents Puig de Massanella (1,367m) 05.10.2016

Damene ble igjen på hotellet mens DJ og jeg tok bilen opp i fjellene. Etter å ha sett rett bort på mektige Puig de Massanella i går, Googlet jeg toppen på kvelden, og fant beskrivelse av en rundtur som gikk om toppen. Jeg la da startposisjonen på GPSen, så vi kjørte rett til start i dag.

Det var ikke skiltet mot toppen, men vi pratet litt med en hyggelig parkeringsvakt som forklarte oss hvor vi burde gå. Stien som tok av til selve toppen var umerket, men på skiltstolpen for hovedstien hadde noen skrevet toppnavnet med kulepenn og en pil, så da følte vi oss sikre på at vi var på rett vei. Det ble en bratt og litt luftig tur opp siste biten, og vi ble belønnet med en fantastisk utsikt.

Vi tok en matpause på toppen og vurderte veivalget ned. Vi hadde ikke kart, men parkeringsvakten hadde sagt at vi burde gå en rundtur. Vi observerte derfor andre som gikk toppturen og la merke til 2 stykker som gikk ned en annen vei, og når det også kom 2 stykker opp den veien, var stivalget for returen enkelt. Lang tur ned igjen i tildels flott skog. Alt i alt en kjempefin tur med hyggelig (og sprek) DJ.