Vendereis til Høgronden (12.04.2014)

Årets påsketur var nå kommet. Vi hadde opprinnelig planlagt å reise til Krossbu, men værmeldingen var så dårlig at booket om til Bjørnhollia. Trivle å kunne besøke naboene våre.
Fredag kveld var Kjetil, Iren, Kjell, Nils, Kjetil 2 og Tomas klare for tur. Vi brukte ca 2 timer inn til hytta fra Atna, en tur på ca 7,5 km.

Værmeldingen for lørdag var litt varierende med sterk vind, men håp om bedring om ettermiddagen så vi bestemte oss for å forsøke Høgronden.

Vi startet med god motivasjon kl 09.00, men været var tøft. Kjetil og Nils snudde etter en stund. Vi andre fortsatte inn langglupdalen. Vi snudde og gikk noe tilbake da en værfront passerte oss med mye vind og tett snø. Etter en pause i skogen klarnet det opp noe, og vi møtte fem andre som skulle gå langglupen. Vi fortsatt innover, og begynte oppstigningen til Høgronden. Da vi var kommet ca halvveis opp, var vinden så sterk og det begynte å snø igjen, så vi snudde.

Vi var fremme igjen ved hytta ca kl 17, og turen ble på ca 26 km.

Kvelden ble avsluttet med en god middag fra Beate og kortspill :-)