Glittereggja (15.05.2021)  6

Ascents Glitteregga (1,297m) 15.05.2021 13:15
Visits of other PBEs Skadevassegga varde (908m) 15.05.2021 12:10
Randabygd idrettsanlegg parkering (405m) 15.05.2021 14:28

Turplanlegger fant et innlegg på «Face» om noen som hadde vært på Glittereggja, og kun bært ski et kort stykke. Da vi begge foretrekker ski i stedet for fottur, ble planen lagt om.

Etter en lang og god frokost ved teltet på Lo-Vik Camping (som forøvrig var overfylt), pakka vi leir og satte nesa mot Randabygda. Kronglete veg, men gikk greit å finne til parkeringa ved idrettsanlegget. Det kom en «lokal pokal» som lurte på om vi ikke var lei skiføret ;)

Ski på sekken innover skogsbilvegen til vi kom nesten til den største bekken/elva. Fulgte den oppover på et slags tråkk. Ski på sekk ca 300 høgdemeter, herfra ble det snirkling på snø til vi kom nesten til Skadevassegga varde. Herfra var det snøhelt og god snø.

Gikk ryggen ut til toppen. For en utsikt!! Fin nedkjøring i litt blar snø. Nede ved barflekkene gikk det så vatnet spruta. Vårskitur på rett ;)

En flott tur i fantastisk Vestlandsnatur. Litt plaster på såret etter de to siste dagers kaos ;)

Etter endt tur gikk ferden hjem til gråvær i Gudbrandsdalen.

Ski på fjell med fjorden under ga en ny dimensjon til inngrodde døler ;)