Memurutinder (18.04.2019)

Memurutinden V0 (2,255m) 18.04.2019
Memurutinden V1 (2,280m) 18.04.2019
Memurutinden V2 (2,238m) 18.04.2019

Planen i dag var et oppsamlingsheat at Memurutinder. Turkompis Kjell var med, for første gang på lenge. Vi starta fra Spiterstulen ca. kl 9. Lite snø innover Visdalen, men det gikk greit å gå på ski. Opp Veoskaret, like bratt og varmt som alltid. Måtte ta skiene på sekken og sette på stegjern i det bratteste partiet - sola hadde ikke fått myka opp snøen noe særlig. Greit til V0, V1 og V2. Uvant å gå rygg igjen (Sekretæren kjente på høgdeskrekken litt i starten), men det var en lettgått rygg - sjøl om vi måtte bære skiene på sekken det meste av vegen pga lite snø. Vi hadde drassa med oss tau og sikringsutstyr, så gar klatresko lå i sekken. Da vi nærma oss V3, så vi at det kom til å ta for lang tid - og bestemte oss for å gå ned i skaret mellom V1 og V2 igjen. Der fant vi ei renne ned på Hellstugubreen. Litt bratt, så her måtte ski byttes ut med stegjern etter hvert. Ingen kjøring inn i historiebøkene på breen. Hardt og skavlete. Var framme ved bilen igjen etter ca, 9,5 timer på tur. Mye av og på med ski/utstyr og tinderangling i randosko gjorde at vi nok brukte uforholdsmessig lang tid. V3 står nå igjen som den eneste på den siden av breen. Nok en strafferunde som må tas på et senere tidspunkt.... Alt i alt en kjempefin dag i fjellet, men skremmende lite snø og "skumle" breer.