Vinterlig på Tverrbytthornet (12.08.2018)

Start point Leirvassbu
Endpoint Samme
Ascents Tverrbytthornet (2,102m) 12.08.2018
Tverrbytthornet V0 (2,030m) 12.08.2018
Vestre Tverrbytthornet (2,035m) 12.08.2018

Endelig over 2000 igjen :) Prøvde oss på Tverrbytthornet i fjor også, men snudde da pga været. Ikke så bra vær i dag heller - skyene hang nedover toppene. Småregn. Vi valgte likevel å trosse været denne gangen. Gikk innover stien mot Spiterstulen til vi kom til Panna. Tok av stien, og prøvde å sikte oss inn slik at vi fikk gå mest mulig på gras. Bratt, men greit. Møtte snøen (i lufta - lite på bakken) på ca 1800 moh. Uvant med slikt vær etter sommeren vi har hatt... Steinene ble våte, men kom oss likevel greit til topps på hovedtoppen. Sekretæren litt spent på ryggen videre på det glatte føre. Er i utgangspunktet ikke glad i gule trekanter når det ikke er tau i sekken... Et punkt var lite trivelig, men kom over uten gråt og tenners gnissel. Omgikk V0 på venstre side. Noen ubehagelige punkter pga føret, men ingen kjempestore utfordringer. Plutselig var vi på Vestre. Oppom V0 også. Tok oss litt på skrå mot venstre før vi kom i ei renne som vi fulgte ned til stien. Gikk overraskende lett, men noen nestenulykker ble det på Sekretæren. Fikk en rutsjetur nedover et sva og et skikkelig fall på ryggen mellom toppene.

To nye topper i samlinga. Alle årstider på en dag. Middag på uteserveringa til Baker’n i Lom på returen. Med andre ord en tipptopp søndag :)