Storbrenna i Trondheim. Alene (28.12.2020)  3

Start point Vinsmyra ved Ståggåvegen (232m)
Endpoint Vinsmyra ved Ståggåvegen (232m)
Characteristic Jogging
Ascents Storbrenna (409m) 28.12.2020
Litt vassing må til i jula. Trivelig!
Vestlig del av Selbusjøen synes tydelig fra Storbrenna.

I går kveld satt jeg foan familien og skrøt av alle toppene jeg har vært på. Skrøt ekstra mye av at jeg hadde alle Trondheimstoppene. Stor var nedturen når det etter hvert kom fram jeg manglet en topp på Trondheimslista. Flaut var det også. Men jeg hadde jo alle toppene en gang i tiden? Etter noe studering i dag tidlig viste det seg at Ståggåsen var byttet ut med Storbrenna som ligger en liten kilometer lenger mot sørøst.

Jaja, ikke verdens undergang det egentlig. Stakk ut i skogen i Klæbu etter frokost og tok den på en times tid, tur retur. Trondheimslista mi er igjen intakt.

NGOs nye laserscanning vil nok føre til større overraskelser enn dette. Like før jul satt jeg og studerte det nye kartet og håpet å dokumentere at Nordre Maradalstind ville ha en primærfaktor på mindre enn 30 (den er oppgitt med 30 nå). Dette kunne ha medført at jeg kanskje kunne klare alle 2000-m. Men nei da, Nordre Maradalstind har en primærfaktor på minst 36. Jaja, ikke verdens undergang det heller.

Velkommen etter.

Written by TERJES 01.01.2021 18:31

Det er fantastisk at det har vært hele seks bestigninger av denne anonyme toppen i Klæbu på litt over en måned. Nå er det kun tre stykker som mangler kun denne toppen på denne listen. Gratulerer med fullføringen.

Sv: Velkommen etter.

Written by Morsk 10.01.2021 21:42

Hei.

Ja, man må jo sørge for at mine lister ikke forfaller. Dettte var en kjekk topp det her og en fin treningstur i litt snø. Jeg ser du er like ivrig og tar topper jevnt og trutt. Jeg skal prøve å få tatt en del topper i år og nå har vi jo nok å ta av. Det er kjekt å lese rapportene dine før jeg tar toppene. Dessuten har du veldig fine bilder!! Lykke yil videre!

Morten

• +

Sv: Sv: Velkommen etter.

Written by TERJES 11.01.2021 00:14

Sv: Velkommen etter.

Written by petter 18.02.2021 08:59

Kjekt å se at litt finmysing på den nye laser-målingen fører til stor aktivitet! Jeg var på et kort besøk i Trondheim i november og "måtte" jo finne et lite turmål. Det er rett at nye data gir endel større korreksjoner enn denne. Det er godt nytt at man dermed fjerner en god del usikkerhet rundt topper der primærfaktor hittil har blitt estimert ut fra 20-meter koter i skar.