Titopp Matholmen, Sildevika og et utsiktspunkt på toppen (03.05.2022)

Ascents Øst for Sildevika (43m) 03.05.2022 11:47
Visits of other PBEs Sildevika (2m) 03.05.2022 11:47

Tur med naboen til en ti-topp ved Sildevika. Parkerte på parkeringen og gikk letteste vei ut til idylliske Sildevika. Gikk over bruene og ut til posten på Matholmen. Det blåste kaldt i dag, så noen pause på sørsiden var ikke tema. Fant oss en plass helt i sjøkanten, i le med utsikt nordover og nøt nistepakken og en lang pause i solen. Gikk så opp på toppen og ned på utsiktspunktet på holmen. Tilbake i Sildevika, tok vi en tur opp på en topp med utsikt. Ville ta en annen vei ned til stien, men naboen ramlet ned i et hull under løvet og måtte hvile litt. Jeg lette etter beste mulige måte å komme trygt ned til stien igjen, endte med å gå bort på stien vi gikk opp. Fulgte en blåmerket sti til vi tok en traktorvei til venstre før vi kom ned bakken. Denne er inntegnet på kartet og er fin i begynnelsen. Da vi kom til skaret var det ikke sti lengre og litt stein osv, men fin å gå likevel. En tur med mye "hit og dit tråkk". Ser utrolig rotete ut på GPS sporet, hi hi.

Parkering
Vårmarihand, uklart fordi det blåste
Utsikt sørover og med villkirsebærblimster
Broene over til holmen
Utsikt over holmen fra toppen