Tåråfjell (17.10.2020)

Visits of other PBEs Tåråfjellet stistart P-plass (410m) 17.10.2020 10:20
Postkassen
Der ligger Notodden
Denne toppen har jeg kikket på i mange mange år, Pm 500m og fin utsikt. Men liker ikke blåstien opp, da alle jeg har vært i kontakt med sier den er "det våteste og mest gjørmefylte stien de har gått i" og med bunnløse gjørmehull.
Hadde håpet å ta den fra en annen kant, men der er jo bommer over alt. Nå fikk jeg nyss om at denne dagen var bommene nordfra åpne og det var mulig å kjøre inn til Nystul. Kjørte fra Skien i skrekkelig tåke og tåke hele veien oppover til Notodden også. Fra Notodden tok vi veien mot Sommarland og Bø og tok av på Søndre Vestsideveg etterpå. Tok så av på Tåråfjellsvegen og passerte bommen. Tok så til høyre i to kryss og så venstre i neste og høyre igjen ved en gapahuk. Da kom vi til Nystul p-plass. Her er ikke dekning.
Tok traktorveien til venstre fra parkeringen ved selet. Gikk denne oppover og tok til venstre ved ca Åsmundstul. Gikk nesten til toppen før vi tok en sti mot høyre og fulgte denne opp til toppen. For det meste synlig sti. Et sted ble vi litt for ivrige og endte opp med å klyve litt, der går stien litt mer til høyre enn vi gikk. Lett klyving og litt morsomt det også, og der var tråkk der.
På toppen fant vi en vinstille helling og nøt niste og sjokolade der. Under os lå tåken i alle daler og vi kunne ikke se Notodden, men fin sol der vi var og god utsikt til fjellene over alt, også Gaustadtoppen.