Store Skinhovda, Svarahovda og Vidhovd (26.10.2019)

Ascents Store Skinhovda (1,060m) 26.10.2019 12:22
Vidhovd (1,060m) 26.10.2019 14:37
Visits of other PBEs Svarahøvdkrysset (992m) 26.10.2019 14:12
På besøk hos venner med hytte på Golsfjellet. Liv sin siste tur i skog/fjell på mange mnd. Operasjon med langvarig opptrening venter. Men denne turen skulle nytes! Kjørte til Lauvsjø og fant en ledig p-lomme der. Fulgte stien opp på Store Skinhovda. Super utsikt herfra, bla. over Skogshorn, som vi har hatt som ønske lenge og over Tisleifjorden og fjellene langt unna.
Utsikt fra Store Skinhovda mot Skogshorn og andre flotte fjell
Store Skinhovda byr på benk, bord og postkasse med bok.
Jeg hadde forespeila mine venner denne turen opp på Store Skinhovda, men hadde jo lyst til åå gå en litt lengre tur, til Vidhovd. De var klar og vi ruslet bortover langs myrer, inni skog med svart lavskjegg på og vi skremte opp en stor flokk med noen fugler jeg ikke er sikker på hva var. Kaldt, men fint vær gjorde turen til en nytelse, ikke bare fordi det var litt frossent på stien og deilig å gå i det varierte terrenget, men fordi det var så mange flotte is-skulpturer i bekker og på dammene der vi gikk. Gikk også oppom Svarahovda på veien til Vidhovd. Denne ga oss utsyn over Lykkja og området rundt.