Skotjernhøgda (16.09.2019)

Ascents Skotjernhøyda (266m) 16.09.2019 09:06
Visits of other PBEs Skotjern parkering/snuplass (242m) 16.09.2019 09:06
Vestfjellaveien bomvei (118m) 16.09.2019 09:06
Etter Horntjernhøgda kjørte vi videre til Rakkestad og Rv 124 i retning Aremark til Strømsfoss. Videre på vestsiden av Aremarksjøen til Søndre Lervik. Tok inn Vestfjellveien her og betalte kr 60 i bomkassen. Kroner 30,- for bil + kr 30,- ekstra for bobil. Var ingen lapper/konvolutter her, så jeg tok en fiskekortpose og puttet pengene i den. Kjørte helt inn til rundkjøringen ved Skotjern. Det var skilt med navn på alle vannene innover langs veien. Masse fiskevann og et paradis for dem som skal fiske. Her inne er det to gapahuker, den ene er nok beregnet for å sove i, da den er lav. Mens vi satt der i bilen, i blåsten og spiste middag, kom månen opp og det ble skikkelig idyllisk. Følte oss langt vekk fra folk inne i villmarken. Deilig å være der en søndag kveld etter at folk er reist hjem etter helgen.
Morgenen etter gikk vi den korte turen opp til Skotjernhøgda. Også her er det nok best å gå på våren, da det noen steder var høyt gress og lyng og usynlige vannhull under. Tilbake til bilen og videre til Høyåsen i Halden.
Fine skilt over alt. Fiske er det som gjelder her.
En av gapahukene ved Skotjernet og parkeringen