Storemyrknuten (03.07.2019)

Ascents Storemyrknuten (531m) 03.07.2019
Visits of other PBEs Storemyrknuten P-lomme (320m) 03.07.2019
Skilt på skakke og bok med bla Otto, Inger Lise, Knut Sverre og andre kjente peakbookere innskrevet.
Etter en overnatting i bobilen på den idylliske badeplassen, med tranesang til frokost, ved Ljosevatnet/Djupekil, kjørte vi videre forbi Engesland og til parkeringen ved Røyland gård. Her var det en p-plass med plass til ca 10 biler ved skiltet som pekte opp til gården.
Parkering
Stien starter rett øst for p-plassen, på andre siden av veien og er merket med skilt. Sti og sti, det er vel mer en ATV- vei eller kanskje en dobbeltsporet sti. Nederst lå det en del greiner og lignende i stien/veien, men da vi kom til der vi har zip-linen og klatrestedet på venstre hånd blir stien bedre. Den er rødmerket med maling og røde trekanter helt opp. Den er lett å finne, men går over noen myrer.
Røde skilt på vei oppover
Toppunktet har skilt og postkassem ed bok. rett bortenfor er det en stor varde og litt bortenfor det igjen fant vi en fin sitteplass der det var litt utsikt. Her spiste vi maten vår. Ned igjen samme vei og videre for å ta Midtstrandsnuten.
Litt bortenfor toppen er det fint å spise niste
Idyllisk overnatting med benker og bord, men dessverre masse vind, så å sitte ute var ikke tema