Nordre Gjersjøhøa og Eidsfjellet (10.11.2022)

Ascents Eidsfjellet (1,121m) 10.11.2022
Nordre Gjersjøhøa (1,229m) 10.11.2022

Tidlig start på ukas eneste fridag for å rekke iallfall én topp før det dårlige været skulle komme. Det klarte jeg. Kjørte til Magnillsætra i dag og begynte med Nordre Gjersjøhøa. Fulgte fin sti øst for bekken som renner gjennom setervollen, stien gikk i oppløsning først nærmere 1100 moh. Videre ble det mye myr med rim og snø og delvis fryst terreng. Utrolig flott å komme til den skjeve varden på toppen med utsikt i alle himmelretninger. Rendalssølen, Rondane, Sølenkletten og mange andre flotte fjell. Da gjorde det ikke noe at returen til setra gradvis ble tåkelagt, og etter å ha krysset setervollene videre til Eidsfjellet i tjukke grauten. Kom innpå en sti som jeg fulgte til et vann på ca 980 moh. Derfra gikk jeg på GPS´n over myr etter myr dekket med rim og snø. Null utsikt på toppen, som ble topp 31 av 31 i Tolga kommune. Rakk akkurat tilbake til bilen før den varslede nedbøren kom i form av store sluddfiller.