Seljebottstinden i Stordal (23.07.2014)

Ascents Seljebottstinden (1,536m) 23.07.2014
Kom med ferja fra Stranda til Liabygda og videre retning Stordal og inn dalen til Seljebotn. Parkerte 1,2 km før den innerste gården der det var en stor grusplass langs veien. Det var parkering ved gården også. Gikk gjennom tunet og traktorveien innover. Den gikk over til sti/dyretråkk, og etter hvert ble den borte i myrene. Men det var fullt av tråkk i skogen, og jeg hoppet fra det ene til det andre og rundet elva innerst i dalen. Derfra kom jeg inn på en mye tydeligere sti opp til Uriskaret. Bestemte meg der for å gå rett mot nordtoppen, skjære vestover inn til vannet i botnen, langs høyde 1182 moh. Og så opp sørryggen. Det var bratt og kronglete opp lia, men bedre da terrenget gikk over til stein. Varden lå nedenfor toppunktet med trig.mast på kanten av stupet mot fjorden. Fortsatte til den flate toppen og tok noen bilder, men det var langt til kantene, så jeg gikk ut til nordenden der det står tre høye varder ved siden av hverandre. Kikket litt ned nordryggen, og den så grei ut. Bratt bare med stup på begge sider. Gikk ned igjen samme vei først, men valgte å fortsette helt ned i Uriskardbotn og dalen ut og samme vei igjen resten.