Høgeloft og Hallingnatten (27.09.2011)

Ascents Hallingnatten (1,314m) 27.09.2011
Høgeloft (1,920m) 27.09.2011

Høgeloft: Parkerte på parkering ved Eldrevatnet. Det var anleggsarbeidere innover den første veibiten og på demningen. Tok sykkelen innover til en bru. 40 min hit. Gikk innover i egentlig litt feil retning, dvs. for langt vest, men det var lettgått terreng. Gikk rundt høyde 1682 og over 1731 og videre til toppen. 2 timer og 30 min hit. Litt nysnø i høyden, tåke og absolutt ingen utsikt. Returen skulle egentlig gå mer direkte tilbake til brua, men surret i tåka og havnet stort sett på samme rute som innover og gikk like godt samme veien. 1t 50 min tilbake.

Litt bedre siste biten.
Hallingnatten: Neste topp ble sørover Hallingdal til Bromma og på bomvei til Gørrbu der jeg parkerte litt før noen hytter. Fant stien innover til Øyvatnet og rundet det og bratt opp skråninga til toppen. 1 time og 12 min til topps. Overskyet og stri vind, men god utsikt. Samme vei tilbake, noe som tok 1 time og 5 min. Ca. 7 km og 370 høydemetre.