Gastgiveren fra Harehjellhytta (05.06.2020)

Start point Harehjellhytta (130m)
Endpoint Harehjellhytta (130m)
Characteristic Walk
Ascents Gastgiveren (216m) 05.06.2020 21:39
Visits of other PBEs Harehjellhytta parkering (131m) 05.06.2020 21:10

For å opprettholde tempoet på minst en tur pr dag valgte jeg meg Sarpsborgs kommunetopp. Skiløypa på Trøsken er faktisk veldig kjent terreng, men jeg har tydeligvis glemt å lete etter turmål i området, for jeg kan ikke huske å ha vært på Gastgiveren.

Parkeringa på Harehjellhytta koster 20kr, og det er fine veier innover.

Litt vått pga regnværet som har stått på hele dagen. Mulig joggesko ikke var riktig skovalg. Gikk allikevel greit til toppen. Valgte å følge stien videre for litt variasjon. Det førte til litt våte joggesko, men en tørrere dag ville det ikke være noe problem å gå tørrskodd her.

Skiltet sti fra lysløypa/skogsbilveien.
På toppen av Gastgiveren.
Merket sti fra Nord. Fra Nord er det omtrent 100m lengre på skogsstier.
Hele lysløypa er asfaltert og godt tilrettelagt også for rullestoler.