Første sommerferietur 2020 (25.06.2020)

Ascents Sørvest for Bollerudåsen (178m) 25.06.2020
Stikkvannskollen (361m) 25.06.2020
Toåsen (215m) 25.06.2020
Tårnåsen (216m) 25.06.2020
Visits of other PBEs Ski i Akershus (140m) 25.06.2020
Stikkvannskollen p-plass (146m) 25.06.2020

For ruter og mer utfyllende rapport, se Hans Thorvald.
Etter en trivelig formiddag hos mamma, dro Hans Thorvald og jeg sørover for å få årets første sommerferietur. Det ble imidlertid et uhell på turen. Vi fikk en punktering i Hauketo. Heldigvis kan Hans Thorvald og skifte dekk, og reservehjulet fungerte. Vi kjørte en liten kilometer til Hauketo Carspa. Der fikk vi god service og slapp unna med lapping av dekk til 300 kr. Totalt sett tapte vi 50 minutter på punkteringa, så det var hell i uhell.

Punktering
Moske ved bilverkstedet

Første tur gikk på Tårnåsen. Der var det et flott tårn vi klatret opp i, og det var veldig god utsikt.

Tårnåsen

Neste tur ble Sørvest for Bollerudåsen, der vi fulgte bilvei og en liten sti til punktet.
Så gikk vi på Nesoddens høyeste topp der vi fikk knasket en del modne blåbær på turen.
Etter dette dro vi ned på friområdet ved Alværn hvor vi spiste middag og bada i havet. Veldig god temperatur i vannet.
Til slutt dro vi til Stikkvannskollen p-plass hvor vi tok en tur opp til kommunetoppen i Hurum. Vi fikk ikke gått opp i tårnet da nederste trappa var fjernet. Vi overnattet i bilen på parkeringsplassen. En veldig flott sommerdag med sol og gode temperaturer.