Storala og Orta (30.06.2019)

Ascents Storala (1,237m) 30.06.2019 16:50
Orta (654m) 30.06.2019 18:42
Visits of other PBEs Bruhaug p-plass (110m) 30.06.2019 14:06

Etter at Hans Thorvald og jeg hadde levert fra oss leiligheten, dro vi til Bardu for å gå på Storala. Vi valgte denne toppen fordi værutsiktene på Yr og Storm så best ut i dette område. På parkeringen kom det regndråper og været så ikke alt for lyst ut. Vi bestemte oss likevel for å forsøke på tur, og vi fulgte stien mye av veien til toppen. Allerede på 700 høydemeter møtte vi på snø. Det var kommet en del nysnø, noe som gjorde det ekstra utfordrende å gå på grunn av glatte steiner. Vi tok tiden til hjelp, og det var fint å se at været bare ble bedre og bedre. På toppen fikk vi helt fantastisk utsikt, spesielt nord- og østover.
På vei tilbake gikk vi oppom Orta. Her fikk vi god utsikt tilbake til Storala. Det ble en tung, men veldig vellykket tur. Artig å få så fin utsikt på toppen. På parkeringen lagde vi oss middag sammen med myggen, før vi dro videre til Silsand.

Storala
På vei oppover. Ganske mye nysnø
Toppen kan skimtes
Hjerttinden, Sniptinden og Hjerttindtuva
Hans Thorvald med Hjerttinden i bakgrunnen
På vei bort til toppen av Storala