Kvam: Fotasperrnuten (04.08.2019)  5

Start point Kvernavollen (365m)
Endpoint Kvernavollen (365m)
Ascents Fotasperrnuten (1,194m) 04.08.2019 14:36
Visits of other PBEs Steinskvanndalen bom (400m) 04.08.2019 12:02

Parkerte der veien begynner til Steinskvanndalen og syklet / skubbet opp til nordenden av Steinskvanndalsvatnet der jeg skulle sette fra meg sykkelen. Oppdaget da at jeg hadde glemt nøkkelen til sykkel låsen i bilen. Fikk lov av en stølseier å plassere sykkelen innenfor grinden til stølens hans. Hadde en hyggelig prat med ham før jeg la i vei bratt oppover Fotasperrdalen. Flott tur på meget god sti gjennom vilt og variert turterreng. En tung tur som jeg merket godt på knærne på vei ned igjen.

På vei innover Steinskvanndalen. Fotasperrnuten midt i bildet.

</imageslider>

Siste del på kupert fjellterreng mot toppen
Fotasperrnuten

OBS: På vei tilbake fulgte jeg toppryggen og ved første bratte nedstigning fulgte jeg en sti som førte med ned i en kløft der det var umulig å komme videre. Fikk så vidt tak med fingrene slik at jeg kom meg opp igjen. Så spor av mange som har sluppet seg ned her, litt skummelt hvis man er alene. Rett sti går litt til venstre for toppryggen her.