Osterøy: Åsheimfjellet (25.10.2018)

Start point Åsheim (100m)
Endpoint Åsheim (100m)
Ascents Åsheimfjellet (212m) 25.10.2018 13:08

Åsheimfjellet en mini topp uten registrerte PB besøk. Jeg kjørte til Haus og opp veien til Åsheim. Parkerte litt nede i bakken på en større møteplass og gikk opp til det øverste huset der det er tegnet inn sti i retning Åsheimfjellet. Hadde en annen turgåer med hund et stykke foran meg og han tok opp lien på en sti som ikke er merket av på kart. Jeg tok da samme sti som går på sydsiden av toppen og videre østover. Jeg tok av fra stien og opp til toppen som består av et større flatt parti med åpen bjørkeskog. PB er plassert på punkt 210, fant ingen markering eller fjell med bolt der. Litt lengre nord ligger det høyeste punktet 212 på kartet. Flytte PB punktet dit.

Rett før øverste huset på Åsheim tok jeg opp her.
Tok opp lien på sti ved muren
Høyeste partiet på Åsheimsfjellet
Punktet 210 som jeg flyttet PB posten fra.

På vei tilbake var jeg en liten tur ut på Vindberget 150 som ligger vest for Åsheim, fin utsikt spesielt retning Osterøybroen.