HARSTADFJELLET (26.08.2017)

Start point Solsiden byggefelt (92m)
Ascents Harstadfjellet (1,005m) 26.08.2017 13:23
Visits of other PBEs Storhågvegen p-plass (120m) 26.08.2017 10:09

Harstadfjellet-ENDELIG

Så var dagen endelig kommet. Dagen som vi lenge hadde ventet på. Uten skodde, nok energi til å ta denne 1000 meterstoppen mellom Eide og Gjemnes.
Lenge har vi snakka om den, og mange ganger har vi planlagt men avlyst pga skodda som ofte ligg over toppen. For jammen er det viktig med utsikt når man først skal slite seg opp så mange høydemeter.

Vi kjørte til Batnfjorden og gikk opp i Solsiden byggefelt. Følg veien helt opp og ta til høyre etter Solsiden barnehage. Ved enden av veien er en liten parkeringsplass.
Turen starter på asfalt, går over til skogsvei, får så over ei myr til Astadvatnet. Deretter er det stigning jevnt bratt opp til toppen.

Jeg må si jeg gikk tungt etter for mye møtevirksomhet og stillesitting foregående uke, mens den sprekeste var vel hun på ni år. :)

Nydelig 360graders utsikt på toppen! Og belønninga ga værgudene oss med å holde skyene og skodda unna oss.