Rensfjellet (14.10.2018)

Ascents Rensfjellet (941m) 14.10.2018 10:54
Punkt nordvest for Rensfjellet (929m) 14.10.2018 10:54
Visits of other PBEs Kråkfjellet p-lomme (485m) 14.10.2018 10:55

Tur sammen med TRefsnes (Trine) slik at hun også fikk registrert denne på Peakbook og OPP24-appen. Flott vær, men til tider kraftig vind!

Vannstanden var lav, så vi kunne gå stranden bortover til vi begynte oppstigningen. Oppover gikk vi rett over høyde 592, mens vi på nedturen fulgte den T-merka stien helt ned til vannet, før vi igjen gikk stranden tilbake til bilen. Denne T-stien tror jeg ikke er avmerket på kartene, i alle fall ikke mitt kart på peakbook-appen :)

Jeg hadde vært på Punkt nordvest for Rensfjellet tidligere, så jeg viste hvor varden til kommunepunktet var.
Det var noen andre der oppe, som jeg tror tok feil varde. Når man står på toppen av Rensfjellet og ser nordvestover så ser man nemlig noen varder som står i rett retning og sånn noenlunde rett avstand. Men selve kommunepunktet (det er ikke noen topp) ligger enda 100 meter unna og er ikke synlig fra hovedtoppen. Ser det er noen her på Peakbook også som har tatt feil og dermed måttet ta en ny tur til rett punkt :)