Trollvasstinden - 48/404 (20.07.2018)

Ascents Trollvasstinden (801m) 20.07.2018 11:36
Visits of other PBEs Vegaøyan - (Unesco-listen) (5m) 20.07.2018 09:17
Trollvasstinden p-plass (60m) 20.07.2018 09:17

På dag 5 av Nordlands raidet med TRefsnes (Trine) var turen kommet til Trollvasstinden på Vega.

Etter en helt grei natt på Vega camping kjørte vi til parkeringplassen ved Bjørnlimyra.
På med skoene i en helvetes fart, da det var masse fluer og ikke minst klegg! Heldigvis forsvant den plagen etterhvert. Godt merket sti hele veien til toppen. Hvor vi til oss å være tok en skikkelig lang pause. Den lengste på hele Nordlandsturneen, 30 min :)

Digresjon : Etter 10-15 min går stien i 200-300m på en traktorvei som ikke er tegnet inn på kartet. Jeg vil tippe at dette er en forlengelse av veien inn til Skjeggemoen. Hvis dette stemmer er i det i så fall mulig å sykle med terrengsykkel inn til i alle fall det første lille vannet.

På vei innover dalen dukker Trollvasstinden opp, den runde fine toppen til høyre der fremme