Dønnmannen - 47/404 (18.07.2018)

Ascents Haka på Dønnmannen (852m) 18.07.2018 15:09
Dønnmannen (856m) 18.07.2018 15:30
Visits of other PBEs Dønnmannen øst p-plass (40m) 18.07.2018 12:57

Siden det omkom en dame på tur ned fra Dønnmannen to dager tidligere, så ble det en litt spesiell oppladning til denne turen. Både jeg og TRefsnes (Trine) leste endel turrapporter veldig grundig i forkant. Kanskje særlig hun, som har litt lett for å "hause" seg opp :-)

Dog var det ingenting i rapportene her på Peakbook som skulle tilsi at det skulle være farlig eller vanskelig å komme seg opp til toppen.

Det var det da heller ikke! Noen vil kanskje synes det er litt bratt/løst de siste meterne hvor det henger tau, men særlig vanskelig er det ikke. Tar man det med ro og unngår å snuble/falle så går alt bra.

Heldigvis ligger det en lapp sammen med boka som ligger på Haka, som forteller at dette ikke er den høyeste toppen. Det står nemlig et skilt på Haka med Dønnamannen 858, selv om den bare er 856. Folk vil jo gjerne på den høyeste toppen :)

Toppen (Haka) , ruver virkelig nedfra :)
På vei opp mot toppen, enda har vi ikke kommet til det bratteste
Syv søstre :)
Fra Haka bortover mot Leppa som er 2 meter høyere. Stien går som man kan se litt nede i venstre side. Trygt og godt :)