Toppefjellet (04.08.2019)

Ascents Toppefjellet (253m) 04.08.2019

Etter halvannen uke med kols var det på tide å hente noen nåler igjen. Har aldri vært på Toppefjellet, men tenkte at så lenge jeg fant ca. startplass skulle jeg være lokalkjent nok til å finne frem.

Det endte med at jeg gikk feil allerede fra første meter. Etter å ha tråkket rundt i gress, busker og myr en stund, fant jeg noe som lignet på spor. Sporet gikk både øst og vest, og opp og ned, og lignet egentlig sporene til en dårlig bærplukker, fr her var verken bær eller sti. Jeg bestemte meg for å gå beint mot toppen, sti eller ikke sti. .

På toppen var det fin sti. Så fin at jeg tråkket over etter 20m rolig jogg mot rødnålen. Jeg fant en sti som gikk nedover, og valgte å følge denne. Dette var en fin og lett sti som endte ved min høyre bildør... ref. bilde nr. 3.

Endte også med å plukke 40-50 flått ved bilen før neste tur.

Overtråkksti på toppen på vei mot rødnålen.
Utsikt mot Toppenipa

Stislutt, med min bil ved stien. Kunne ikke parkert nærmere. Jeg valgte å gå rett frem fra bilen, igjennom en port. Lokalkunnskap - 0.