Svartdalsfjellet rundt.. (11.08.2019)  3

Ascents Svartdalsfjellet (395m) 11.08.2019 14:08
Visits of other PBEs Tømmerdalen Parkering (292m) 11.08.2019 13:11

Vedmannen kom mye tidligere en avtalt, så vi fikk til en tur ut allikevel.
Det ble kun en kort tur i nærområdet, da vi ikke hadde planlagt noe annet.
Vi kjørte til Tømmerdalen og parkerte på den siste ledige plassen, det var stor utfart på denne varme og lumre dagen.
Rakk oss forbi Herbernsdammen og opp på toppen av Svartdalsfjellet, da skyene (og tordensmellene) i vest snudde på sin vei nordover og svingte mot oss.

Her ser vi regnværet til venstre snart treffer ferga. (Fra toppen av Svartdalsfjellet)

Vi la ruta raskt nedover for å komme regnet i forkjøpet. Det var litt bratt, men det er vi vant til. Da vi kom over en lite fremspring i fjellsiden, tok vi den planlagte rasten allikevel. Kom det regn kunne vi stikke under hammeren og vente til det værste ga seg.

Her venter fruen i spenning mens kokken tilbereder Pasta Provence.

Maten var varm og god, MEN noget lite krydret.

Desserten ble Multer, av den selvplukkede sorten.. fint skal det være..

Skiltinga er det ingenting å sette fingeren på.