Snutur på Leirbreen (13.06.2020)

Start point Krossbu (1,200m)
Endpoint Krossbu (1,200m)
Visits of other PBEs Krossbu (1,270m) 13.06.2020
Krossbu parkering (1,255m) 13.06.2020
Krossbu parkeringslomme (1,250m) 13.06.2020

Oppe i 4 draget for å angripe Smørstabbtindene først. Treig i hue denne morgenen, å herregud. Tusla oppover mot Leirbreen og Eline tråkker selvfølgelig over etter type 50 meter. Sånn er det med flytebrygger av noen skisko, men det er da bedre enn ingenting. Måtte stoppe og støtte opp ankelen for det her var bare vondt å se på når det smeller gang på gang.... Lite hyggelig syns nå jeg... Ble enige om å tusle opp til breen og snu her. Kom oss opp til breen og tok en svært tidlig lunsj. Tusla tilbake til Krossbu med en plan om å prøve oss på en fottur på Galdhøpiggen med fjellsko, fremfor disse satans skiskoene.
Jeg kosa meg med telemarkssvinger mens Eline foretrakk fellekjøring, forstårlig (full YOLO).

Bra opplevelse! Tror mange koste seg blant Smørstabbtindene denne dagen!