Snutur Øysteinnatten (12.01.2020)

Start point Jønnbu Parkering (755m)
Endpoint Jønnbu Parkering (755m)
Ascents Øysteinnatten (1,173m) 12.01.2020 not summited
Visits of other PBEs Jønnbu parkering (755m) 12.01.2020

Flott tur med Oda på Lifjell. Skyfri himmel og stor sol, men sterk vind fra vest. Som forventet var føret beinhardt og besto i store deler av klink is, spesielt i sørlige og sør-vestlige heng. Fulgte løypa fra Jønnbu parkering og opp mot Gleksefjell. Tok av løypa her og fortsatte videre mot Øysteinnatten. Oda ville snu ca 300m fra toppen. Litt kjedelig men i tråd med forholdene var nok dette en helt ok beslutning. Jeg setter pris på det når noen faktisk sier i fra at den toppen er det null poeng å bestige i dag. Man må faktisk være litt modig rett og slett syntes jeg. Et forslag var at jeg skulle løpe i forveien og hun vente på meg. Men med den bitende vinden og ingen gode alternativer til le, så var dette uaktuelt. Vi snudde derfor skituppene hjemover.

Seilte ned på fjellskia og tok en lengre pause i sola ved Krintokleiva. Mye folk ute i dag, helt forstårlig.
Takk for en fin dag Oda!